Lär känna Mälarökyrkan

Det säkraste sättet att lära känna Mälarökyrkan är att bli involverad i något av allt som sker. Varje vecka rör sig mängder av människor i kyrkans olika samlingar och verksamheter. Här finns det plats för dig. Scrolla ner och upptäck något av allt som sker i kyrkan. Välkommen att involvera dig!

Jag vill veta mer om Mälarökyrkan

Vi är många som kallar Mälarökyrkan för vårt andliga hem och därför valt att bli medlemmar i församlingen. Vägen till medlemskap går via personlig tro och dop. Vill du också bli medlem?

Om Gudstjänsterna

Välkommen att fira gudstjänst tillsammans med oss i Mälarökyrkan. Vi önskar att du ska känna dig som hemma hos oss. Varje söndag delar vi livet med varandra och bjuder in Jesus att vara i centrum av vår gemenskap.

Dopet - Det naturliga gensvaret på tro

Att låta döpa sig är en milstolpe på trons väg och ett gensvar på att en personlig tro på Jesus har börjat spira. Tron är en offentlig handling inför Gud och människor där jag visar att jag nu vill vandra i tro på Jesus Kristus. Vill du låta döpa dig eller har du frågor om dopet?

Vår tro

Varför finns jag här och vad är meningen med mitt liv?

Om du någon gång har brottats med dessa frågor så är Mälarökyrkan rätt plats för dig. Vi tror nämligen att varje människa är skapad med ett gudomligt syfte, ett gudomligt mål och en gudomlig mening. Ingen människa är en slump eller ett misstag - vi är alla skapade för att vara en del av Guds plan för den här världen. Vi tror också att hela skapelsen är Guds intresse.

Vår ambition

Vi tror att hemligheten till varje människas liv finns hos Jesus. Genom att följa honom upptäcker vi vilka vi själva egentligen är. Därför vill vi vara medvetna efterföljare till Jesus Kristus i våra familjer, på arbetsplatsen och i samhället.

Vårt uppdrag

Vårt uppdrag är att hjälpa varje människa att upptäcka sitt gudomliga ursprung, sin gudomliga mening och sitt gudomliga mål.