Språkc..png

SPRÅKCAFÉ

Varje onsdag 16–18 är det språkcafé i Mälarökyrkans café. Infödda svenskar och nyanlända möts kring fikaborden och i samvaron som uppstår utvecklas såväl kunskaper i svenska språket som kulturförståelse och vänskap. Vi bjuder på fikat.

Café Mälarö

En tisdag i månaden bjuder Mälarökyrkan in till café för de personer som bor på de olika gruppboendena i Ekerö Kommun. Vi bjuder på fika, gemenskap och allsång.

Vi tror att alla människor har lika värde i Guds ögon. Mälarökyrkan har tillsammans med Ekerö pastorat under många år samarbetat med samlingar för personer med olika funktionsvariationer. Det är främst de som bor på kommunens olika gruppboenden. En gång i månaden träffas vi för att fika, umgås och sjunga tillsammans.

Fängelsemission

Varannan torsdagskväll åker en besöksgrupp från Mälarökyrkan till Svartsjöanstalten där de träffar de intagna. Det bjuds på fika, samtal och ibland något musikinslag. Mälarökyrkans fängelsearbete är Sveriges äldsta fängelsemission.